Nieuws‎ > ‎

Google Drive Installeren

Geplaatst 10 sep. 2012 01:16 door Michiel Seelt   [ 10 sep. 2012 01:30 bijgewerkt ]

Google Drive is de 'Dropbox' oplossing van Google voor opslag en synchronisatie van Bestanden en Google Documenten.

Google drive dient beschikbaar te zijn voor uw domein: 
Zie de Overgangsinformatie voor Google Drive voor meer informatie over wanneer Google Drive voor uw domein beschikbaar is.

Zodra u over Google Drive op internet beschikt, kunt u dit gebruiken voor het zoeken naar en openen van al uw Google-documenten en bestanden die u handmatig heeft geüpload. Als u voor Google Drive gebruikmaakte van Google Documenten, zult u merken dat de interface is verbeterd ten opzichte van de Google-documentenlijst en dat er uitgebreidere functies zijn voor het zoeken, sorteren en vooraf bekijken van uw bestanden. 

Installeer de synchronisatieclient Google Drive for Mac/PC als u alles uit Google Drive wilt halen. Deze synchroniseert al uw bestanden naar Google Drive op internet, waardoor ze altijd, overal en op elk apparaat beschikbaar zijn. De client biedt ook veilige opslag van uw bestanden in de cloud.

Alle gebruikers moeten Google Drive for Mac/PC op hun eigen computer installeren of een beheerder moet dit voor hen doen. Op dit moment is er geen MSI of andere optie voor systeembrede implementatie.

Google Drive Downloaden

Zie de gebruikershelp van Google Drive voor systeemvereisten en installatie-instructies.

U kunt ervoor kiezen om de synchronisatieclient Google Drive for Mac/PC in uw organisatie uit te schakelen. Klik in uw dashboard op Services > Google Drive en Google Documenten. Schakel vervolgens de instelling Gebruikers toestaan Google Drive te installeren uit. Dit weerhoudt gebruikers er echter niet van om hun bestanden vanaf Google Drive op internet te downloaden.

Als u Google Drive for Mac/PC uitschakelt, zijn alle andere onderdelen van Google Drive nog steeds beschikbaar. U kunt ook de volledige Google Drive en Google Documenten-service uitschakelen, zodat alle onderdelen worden uitgeschakeld.


Hoe werkt Google Drive for Mac/PC?

Wanneer u Google Drive for Mac/PC installeert, wordt de map Google Drive op uw lokale computer gemaakt. Deze map synchroniseert in twee richtingen met Google Drive op internet. Wanneer u bestanden op uw lokale computer naar de Google Drive-map op uw Mac of pc verplaatst, komen deze bestanden vervolgens ook op uw online Google Drive te staan. Als u in deze bestanden wijzigingen aanbrengt, worden deze wijzigingen doorgevoerd op Google Drive op internet en ook op alle andere computers of mobiele apparaten die u in uw Google Drive-account gebruikt.

Als u bestanden toevoegt aan de map Mijn schijf op Google Drive op internet, komen deze bestanden ook in uw lokale Google Drive-map te staan en worden ze naar al uw apparaten met Google Drive gesynchroniseerd.

Indien u niet alles wilt synchroniseren wat in uw online map Mijn schijf staat, kunt u met de voorkeursinstellingen van Google Drive for Mac/PC aangeven welke mappen moeten worden gesynchroniseerd.

Uw lokale bestanden (niet in Google Documenten gemaakt) worden nog steeds op uw lokale computer en in de cloud opgeslagen. Als deze bestanden ergens worden bijgewerkt, worden ze zowel lokaal als online bijgewerkt.

Online Google-documenten staan als kleine bestanden met Google-documentextensies (zoals .gdoc, .gsheet, .gslides) in de lokale Google Drive-map. Deze bestanden zijn eigenlijk alleen wijzers naar de online Google-documenten. Wanneer ze op de lokale computer worden geopend, wordt het Google-document in uw standaardbrowser weergegeven. Bestanden in Google Documenten worden niet voor de totale opslaglimieten meegerekend.